8ο Δημοτικό Σχολείο Aγίας Παρασκευής

Οι μεγάλοι του Ε2

Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.

     Σήμερα στις 18-3–2014 η τάξη μου επισκέφθηκε το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο. Εκεί πήγαμε για να μάθουμε περισσότερα πράγματα για την Ιστορία μας. Το Μουσείο ήταν παλιά το αρχοντικό της Δούκισσας της Πλακεντίας.

Στην αρχή είδαμε χάρτες που απεικόνιζαν τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία και ένα μεγάλο ψηφιδωτό του Ιουστινιανού. Στη συνέχεια είδαμε σαρκοφάγους με κειμήλια και πολλά κοσμήματα όπως σκουλαρίκια, βραχιόλια, δαχτυλίδια, κρεμαστά, βέρες και στέφανα. Επίσης είδαμε τον περίφημο τρούλο που από όποιο σημείο και αν πηγαίναμε, νομίζαμε ότι ο Χριστός μας κοιτούσε. Έχει ένα ξύλινο τέμπλο, το οποίο είναι μεγάλο με μαρμάρινα ζώα και πουλιά. Ένα από τα πιο σημαντικά εκθέματα του Μουσείου είναι η βυζαντινή πανοπλία εφίππου πολεμιστή, κατασκευασμένη από μέταλλο. Ακόμα υπάρχουν πολλά και μεγάλα βιβλία και πολλές εικόνες του Χριστού, Αγίων και άλλων αυτοκρατόρων.

Το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο είναι πολύ ωραίο και σας προτείνουμε να το επισκεφθείτε για να θαυμάσετε και εσείς πράγματα από τον πολιτισμό μας .

                                                                               Σοφία   Αλεξίου

                                                                                  Ξανθίππη Σιαφάκα

Επίσκεψη στο μουσείο Ηρακλειδών.

      Την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014, το τμήμα μου, το Ε2 μαζί με το Ε1 και τα τμήματα της ΣΤ τάξης επισκεφθήκαμε το μουσείο Ηρακλειδών. Εκεί παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα: «Τέχνη και Μαθηματικά».

     Όταν μπήκαμε στο μουσείο, πήγαμε σε μια αίθουσα και μια κυρία μάς μίλησε για δυο ζωγράφους, που χρησιμοποιούν τα μαθηματικά στους πίνακες τους, τον Esher και τον Vasarely.

    O Εsher ήταν από την Ουγγαρία. Όταν ήταν μικρός δεν συμπαθούσε και πολύ τα μαθηματικά. Μεγαλώνοντας όμως πήγε σε μια αρχιτεκτονική σχολή και άρχισε να αλληλογραφεί με διάφορους μαθηματικούς και στην πορεία ανακάλυψε πως τα μαθηματικά έχουν πολύ ενδιαφέρον αν τα δεις από μια άλλη πλευρά.

    Ο Vasarely μεγάλωσε στην Ολλανδία και άρχισε να ασχολείται με τη ζωγραφική από μικρή ηλικία.

     Στη συνέχεια η κυρία που μας διηγήθηκε τις ιστορίες των δυο ζωγράφων , μας έδειξε στον υπολογιστή κάποιους πίνακες, που για να σχεδιαστούν χρειάζεται η γνώση μαθηματικών. Μετά μας έδωσε πλαστικές πλάκες που πάνω είχαν πλαστικά καρφάκια. Αφού μας χώρισε σε ζευγάρια, μας έδωσε από δυο λαστιχάκια και εμείς έπρεπε με το ένα λαστιχάκι να σχηματίσουμε τον άξονα συμμετρίας και με το άλλο λαστιχάκι να φτιάξουμε ένα οποιοδήποτε σχήμα. Το κάθε ζευγάρι που τελείωνε το σχήμα αντάλλαζε την πλάκα του με έν άλλο ζευγάρι. Το κάθε ζευγάρι προσπαθούσε να σχηματίσει το σχήμα που είχε φτιάξει η άλλη ομάδα.

       Τέλος πήγαμε σε μια άλλη αίθουσα και είδαμε κάποιους από τους αυθεντικούς πίνακες του Esher και του Vasarely. Μεγαλύτερη εντύπωση μου έκανε ένας πίνακας του Esher, ο οποίος έδειχνε ένα κτίριο με πολλές κολόνες. Το περίεργο σ' αυτόν τον πίνακα ήταν ότι οι κολόνες άρχιζαν από τη μέσα μεριά του κτιρίου και τελείωναν στην έξω !!

Όλοι περάσαμε πολύ ωραία και μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε τα μαθηματικά με άλλο μάτι.

                                                   Χριστίνα Μερτζάνη

Σκέψεις για τη νέα σχολική χρονιά

Ξεκινώντας τη νέα χρονιά έβαλα στόχους και είμαι αισιόδοξη.

Πριν έρθω στο σχολείο είχα άγχος γιατί δεν ήξερα ποια δασκάλα ή ποιον δάσκαλο θα έχω. Σκεφτόμουν τους συμμαθητές μου και ανυπομονούσα να τους δω. Αναρωτιόμουν και ήμουν περιέργη αν θα είχα καινούριους συμμαθητές. Να που έφτασε η ημέρα του Αγιασμού και γνώρισα την καινούρια μου δασκάλα και συμμαθήτρια.

Την επόμενη ημέρα πήραμε τα βιβλία . Τα ξεφύλλισα με χαρά και μου άρεσαν. Φέτος έχουμε περισσότερα μαθήματα και βιβλία. Πιο ενδιαφέρον μου φαίνεται το βιβλίο της Φυσικής και των Μαθηματικών. Φοβάμαι μήπως είναι δύσκολα. Ανησυχώ λιγάκι. Άραγε θα τα καταφέρω; Γνωρίζω όμως πολύ καλά πως αν είμαι συνεπής και εργατικός μπορώ να ξεπεράσω τις δυσκολίες. Ακόμα πως όταν συνεργάζομαι με τους άλλους έχω καλύτερα αποτελέσματα. Επίσης θα προσπαθήσω να είμαι φρόνιμος μέσα στην τάξη, να μη δημιουργώ προβλήματα και στενοχωριέμαι. Θέλω να μάθω να ακούω αυτά που λένε οι άλλοι και όχι να μιλάω μόνο εγώ. Αν δε διακόπτει ο ένας τον άλλον, όλοι θα είμαστε πιο ήρεμοι. Έτσι δείχνουμε ότι σεβόμαστε τους άλλους καθώς και τον εαυτό μας. Αυτό που θα ήθελα εγώ είναι να μη με σχολιάζουν και να μην με κοροϊδεύουν γιατί κάτι τέτοιο με κάνει να ντρέπομαι και να νιώθω άβολα. Έτσι λοιπόν και εγώ δε θα κοροϊδέψω ξανά κανέναν.

Σκέφτομαι πως θα περάσουμε μια καλή και δημιουργική χρονιά.

Οι μαθητές , οι μαθήτριες και η δασκάλα του Ε 2 (2013-14)

Η ομάδα μας

Είμαστε το Ε2, στο καλύτερο σχολείο.
Είμαστε μια ομάδα και παίζουμε στη λιακάδα.
Είμαστε όλοι φίλοι, κολλημένοι σαν το τριφύλλι.
Έξυπνοι, τρομεροί και τρυφεροί.
Μας αρέσουν τα μαθηματικούλια γιατί είμαστε γλυκούλια.
Διαφορετικοί μα στο μάθημα μαζί.
Όχι φασαρία, χρειάζεται ησυχία.
Είμαστε καλοί και θα βελτιωθούμε στη στιγμή.

e2 emvlima small

Περιβάλλον

Οι μαθητές του Ε2 με την καθηγήτριά τους Παπαδημητρίου Μαρία παρουσιάζουν τις εργασίες τους πάνω στην ανακύκλωση, με αφορμή το Unit 5 του βιβλίου των Αγγλικών. We hope you enjoy them!