8ο Δημοτικό Σχολείο Aγίας Παρασκευής

Οι μεγάλοι του Ε1

"Επίσκεψη στο μουσείο μεταλλευμάτων"

Σήμερα επισκεφτήκαμε το μουσείο μεταλλευμάτων, στο Λαύριο. Εκεί μας μίλησε ένας παλιός ηλεκτρολόγος του εργοστασίου. Μας είπε για τον μισθό του και τα μέτρα προστασίας που έπρεπε να είχες. Επίσης μας έδειξε κάποια από τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν στο εργοστάσιο.

 

Στη συνέχεια οι υπάλληλοι του εργοστασίου, μας μοίρασαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα βοηθούσε να φτιαχτεί ένα γαλλικό μέτρο. Η 1η ομάδα έκοβε τα ξύλα, η 2η τα λιμάριζε, η 3η ομάδα σημείωνε τα εκατοστά του μέτρου, η 4η τρυπούσε τα ξύλα στις άκρες και η 5η ένωνε τα ξύλα έτσι ώστε να φτιαχτεί το μέτρο!!

 

Στην συνέχεια μας έδωσαν ένα χαρτί στην κάθε ομάδα για να συμπληρώσουμε τα ονόματά μας και το πώς φτιάξαμε το μέτρο.

 

Στο τέλος της επίσκεψης τα παιδιά μπορούσαν να αγοράσουν διάφορες ουσίες ορυκτών.

Σε αυτήν την εκδρομή μάθαμε πως επεξεργαζόντουσαν τα μεταλλεύματα στα παλιά χρόνια!!

Αύτη η εκδρομή ήταν από τις πιο ενδιαφέρουσες!!!!

 

                                                        Χριστίνα Γάλλου & Κων/νος Μπάρκας

"Οι μαθητές μας , γράφουν."

Ήταν βράδυ, ήμουν τόσο ενθουσιασμένη που δεν μπορούσα να κοιμηθώ. Σκεφτόμουν πως αύριο είναι η μεγάλη μέρα, η μέρα της παρέλασης . Έβγαλα τα ρούχα για αύριο και κάθισα στο κρεβάτι προσπαθώντας να οραματιστώ την αυριανή μέρα της παρέλασης.

 

Το επόμενο πρωί σηκώθηκα γεμάτη ενέργεια και ενθουσιασμό. Σήκωσα βιαστικά την μαμά μου και πήγαμε να ντυθούμε. Έβαλα τα ρούχα της παρέλασης και έτρεξα να δω πώς θα κάνω τα μαλλιά μου. Μόλις ετοιμαστήκαμε φύγαμε για το 1ο Δημοτικό, που ήταν το μέρος συνάντησης.

 

Εκεί ήταν μαζεμένα τα παιδιά από όλα τα σχολεία της Αγίας Παρασκευής. Έψαξα να βρω που είναι το 8ο Δημοτικό. Όταν το εντόπισα πήγα στην σειρά μου και βρήκα τις φίλες μου.

 

Μετά από λίγη ώρα δόθηκε το σήμα να μπούμε σε σειρές και να ξεκινήσουμε. Βγήκαμε στον δρόμο, πήραμε τις θέσεις μας και ξεκινήσαμε. Είχε έρθει πολύς κόσμος να μας δει και να μας θαυμάσει, ανάμεσα τους ήταν οι γονείς μας, οι συγγενείς μας και οι φίλοι μας. Είχα παγώσει, όχι μόνο από το κρύο αλλά και από τον φόβο μου μην κάνω λάθος την ώρα της παρέλασης. Πλησίαζε η σειρά μας να περάσουμε μπροστά από τους επισήμους, έτρεμα από το φόβο μου! Πήρα ένα σοβαρό ύφος και προχώρησα με θάρρος. Μόλις περάσαμε από μπροστά τους, ένιωσα υπερηφάνεια που τα κατάφερα! Ταυτόχρονα, όλος ο κόσμος μας χειροκροτούσε.

 

Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία που θα την θυμάμαι για πάντα! Από δω και πέρα, θα συμμετέχω σε κάθε παρέλαση!!! Ήταν μια κουραστική μέρα, αλλά η κούραση μετριάσθηκε με την υπερηφάνεια που ένιωσα.

 

 

                                                                        Noμικού Μαίρη

"Οι μαθητές μας , γράφουν."

"Ημέρα Αθλητισμού"

Σήμερα όλη η Ελλάδα γιορτάζει την παγκόσμια ημέρα αθλητισμού και κάθε σχολείο κάνει μια ξεχωριστή εκδήλωση όπως: Είτε πάει σε κάποιο αθλητικό κέντρο, είτε οι μαθητές παίζουν πολλά αθλήματα στο σχολείο τους.

Εμείς στο σχολείο μας κάναμε πολλά και ωραία πράγματα. Το πρωί όταν πήγαμε στο σχολείο είπαμε το εθνικό μας ύμνο και κάναμε έπαρση σημαίας. Ύστερα όλες οι τάξεις του σχολείου κατεβήκαμε στο προαύλιο . Έπειτα οι δύο πέμπτες σηκωθήκαμε σε δύο κύκλους και χορέψαμε δώδεκα παραδοσιακούς χορούς. Μόλις τελειώσαμε σηκώθηκαν οι μικρές τάξεις μαζί με τις μεγάλες και χορέψαμε πολλά διασκεδαστικά τραγούδια όπως: ? Τα παπάκια στη σειρά? ?Κεφάλι ώμοι γόνατα και πόδια? κ.λ.π. Όταν χορέψαμε, πήγαμε στις τάξεις μας, πήραμε το φαγητό μας και κάναμε το πρώτο διάλειμμα.

Μόλις τελειώσαμε το διάλειμμά μας κάναμε σειρές και ξεκινήσαμε να πάμε στο γήπεδο ?Σπυρούδη?. Αφού φτάσαμε , μαζί με τον γυμναστή μας παίξαμε πολλά και ωραία παιχνίδια, παίξαμε ποδόσφαιρο, παίξαμε σκυταλοδρομίες ,βόλεϊ, μπάντμινκτον και πολλά άλλα . Διασκεδάσαμε πολύ και το πιο σημαντικό είναι ότι μέσα από αυτά τα ομαδικά παιχνίδια μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε και να μπορούμε να παίζουμε όλοι μαζί.

Τέλος φύγαμε όλοι ευχαριστημένοι και χορτασμένοι από το παιχνίδι. Κάπως έτσι ευχάριστα πέρασε η μέρα του Αθλητισμού στο 8ο δημοτικό Αγίας Παρασκευής !!!

 

Η μαθήτρια του Ε1

ΕΥΔΟΞΙΑ ΠΡΕΖΑ

"Ημέρα Αθλητισμού"

Ο αθλητισμός σε βοηθάει να έχεις υγιές σώμα. Επίσης είναι ένα ευχάριστο «παιχνίδι» που σε βοηθάει και να συνεργάζεσαι με τους συμπαίκτες σου.

Υπάρχουν πολλά αθλήματα για να διαλέξεις πιο σου ταιριάζει. Υπάρχουν εύκολα και δύσκολα. Οι περισσότεροι διαλέγουν ποδόσφαιρο, βόλεϊ, μπάσκετ, κολύμπι κ.τ.λ.

Ο αθλητισμός δεν σε βοηθάει μόνο στο να γυμνάζεις το σώμα σου και να συνεργάζεσαι, αλλά να σκέφτεσαι σωστά και να τηρείς πιο εύκολα τους κανόνες. Οι πανελλήνιες ημέρες σχολικού αθλητισμού σε βοηθάνε να γνωρίσεις καλύτερα τον αθλητισμό και να βοηθηθείς σε κάποιο άθλημα που δεν το ξέρεις τόσο καλά.

Για αυτό ο αθλητισμός κάνει καλό σε όλους!!!!

 

Χριστίνα Γάλλου & Κωνσταντίνος Μπάρκας

Ε?1

ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ

t1t2

t33

 

Επίσκεψη στο εργοστάσιο φωταερίου

PRT 009

PRT 008            Φωτογραφίες μας...

 

 

Βυζαντινό Μουσείο

Στις   19 Μαρτίου του 2015 η πέμπτη τάξη πήγαμε στο Βυζαντινό Μουσείο.

Ξεκινήσαμε να μιλάμε για τις σταυροφορίες. Είπαμε για τους σταυροφόρους που λέγονταν έτσι γιατί οι πανοπλίες τους είχαν έναν μεγάλο σταυρό επάνω.

Είδαμε ένα πολύ εντυπωσιακό ψηφιδωτό όπου απεικονιζόταν ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου Ιουστινιανός ,ο αρχιεπίσκοπος της Ραβέννας και άλλοι αυτοκράτορες.

Συζητήσαμε και μάθαμε πως οι άνθρωποι κολλούσαν τις ψηφίδες χρησιμοποιώντας ένα υγρό , παχύρευστο υλικό το κονίαμα που ήταν σαν ασβέστης.

Προχωρήσαμε και είδαμε δύο ψάρια. Το ψάρι παλιά λεγόταν ιχθύς. Η λέξη ιχθύς σημαίνει Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρας.

Αργότερα μιλήσαμε για τον μύθο του Ορφέα. Αυτός έπαιζε λύρα και μάγευε τα ζώα, όπως ο Χριστός με τα λόγια του μάγευε τους ανθρώπους. Κυρίως τους ειδωλολάτρες.

Παρατηρήσαμε χάλκινους επιστήθιους σταυρούς και κάποιες πήλινες ευλογίες όπου έβαζαν νερό ή χώμα που το έπαιρναν απ ?τον Άγιο τόπο.

Στη συνέχεια θαυμάσαμε κάποια υπέροχα ψηφιδωτά. Μάθαμε επίσης πως τα ψηφιδωτά ξεκίνησαν απ? το δάπεδο και σιγά, σιγά ανέβαιναν στους τοίχους.

Μετά συνεχίσαμε βλέποντας κολώνες, κίονες, μια μαρμάρινη πλάκα με ανάγλυφη παράσταση της γέννησης του Χριστού και ένα τμήμα ανάγλυφης πλάκας με παράσταση την κεφαλή της Μέδουσας.

Είδαμε επίσης δύο χριστιανικούς τάφους όπου περιείχαν κτερίσματα. Συγκεκριμένα σε αυτούς τους τάφους που είδαμε υπήρχε: λύθηκος , ενώτια ,περόνη και άλλα??

Περισσότερο όμως μας εντυπωσίασαν τα αντικείμενα καλλωπισμού ,τα βυζαντινά νομίσματα (τα οποία οι αυτοκράτορες έλιωναν και με το χρυσό έφτιαχναν ένα νέο νόμισμα με το δικό τους κεφάλι κάθε φορά) και μία καταπληκτική πανοπλία ενός βυζαντινού στρατιώτη.

Ύστερα όταν είδαμε ένα τεράστιο κομμάτι παπύρου απορήσαμε. Ο λόγος ήταν ότι πάνω σ? αυτόν τον πάπυρο ήταν γραμμένα γράμματα που εμείς δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε τι λένε. Τελικά ήταν ένα αυτοκρατορικό γράμμα (οι αυτοκράτορες έκαναν την υπογραφή τους   με πορφυρό κόκκινο χρώμα στα σημεία που ήταν άγραφα ώστε να μην μπορεί κανείς να γράψει κάτι άλλο.)

Προς το τέλος της ξενάγησης ασχοληθήκαμε πιο πολύ με τις εικόνες. Το χρώμα των εικόνων φτιαχνόταν από σκόνη (ορυκτού) ,κρόκο, αυγό και ξύδι.

Θαυμάσαμε πολλές εντυπωσιακές εικόνες όπως : την Παναγία με τον Χριστό , επίσης την Παναγία με τον Χριστό μόνο που σ ? αυτή την εικόνα απεικονιζόταν να τον φιλάει και να τον αγκαλιάζει γι ? αυτό ένα από τα πολλά ονόματά της είναι γλυκοφιλούσα , η σταύρωση του Χριστού , και ο Χριστός να κρατάει το Ευαγγέλιο. Εξίσου εντυπωσιακός ήταν και ένας μεγάλος τρούλος εικονογραφημένος με τον Χριστό και τους αγγέλους γύρω , γύρω.

Το Βυζάντιο ήταν μια πολύ σημαντική χρονική περίοδος και όλοι ενθουσιαστήκαμε με όλα αυτά που μάθαμε γι ? αυτό.

Αλεξάνδρα Πρέζα

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ Ε1

Φωτογραφικό υλικό από τις εκλογές.

 

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ

Peet3Την Τετάρτη , 22/4/2015 , επισκεφτήκαμε το Ιστορικό αρχείο της Εθνικής Τράπεζας στο κέντρο της Αθήνας .Σ΄ ένα πολύ ξεχωριστό κτήριο, παρακολουθήσαμε ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα με ποικίλες πληροφορίες για την ιστορία του ελληνικού χαρτονομίσματος καθώς και για την σημασία των αρχείων στη ζωή μας, στην καθημερινότητα μας. Συγκεκριμένα, σε μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων όπου έγινε παρουσίαση, με χρήση ερωτήσεων ? απαντήσεων κ ΄ προβολή εικόνων , της ιστορίας του χρήματος. Μας έδωσαν πληροφορίες για την κατασκευή του χαρτονομίσματος και αναφέρθηκαν σε σημαντικές στιγμές της ιστορίας μας.

     Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στο χώρο της έκθεσης όπου είδαμε χαρτονομίσματα και άλλα που κυκλοφόρησαν τη περίοδο της Επανάστασης του 1821 αλλά και σε άλλες περιόδους . Τέλος , μας άρεσε πολύ όταν έπρεπε να παρατηρήσουμε τα εκθέματα , να αντιστοιχίσουμε , να λύσουμε κρυπτόλεξο ή να ζωγραφίσουμε ένα δικό μας χαρτονόμισμα. Ήταν μια πολύ δημιουργική μέρα!!!!!

Peet4

Peet2                                                    Peet1

ΠΑΣΧΑ

PART 010

PART 012

                                                                                                                    

    PART 003                                                                                      PART 011

Η μηχανή του χρόνου με ταξιδεύει σε μια άλλη εποχή

Είκοσι μία Ιουνίου 2045, εγώ ο Πέτρος Δεληγιάννης εφευρίσκω τη χρονομηχανή. Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να ταξιδέψω εκτός τόπου και χρόνου, πιο συγκεκριμένα στο Χρυσό Αιώνα της Αθήνας. Κάνω τις κατάλληλες ρυθμίσεις και βάζω για προορισμό το

450 π.Χ.

Περνάει περίπου μία ώρα και βρίσκομαι έξω απο τα τείχη της Ακρόπολης και για την ακρίβεια τα Προπύλαια της. Βλέπω τον Φειδία και τον Καλλικράτη να κάνουν κάποιες δουλειές στα τείχη κα τα Προπύλαια.

  • Γειά χαρά σας Φειδία και Καλλικράτη. (εγώ)

  • Καινόυργιος είσαι, γιατί γνωρίζω τους Αθηναίους και δεν μιλάνε έτσι; (Φειδίας)

Ναι, είμαι περίοικος. Σας παρακαλώ μπορείτε να με πάτε στα αξιοθέατα και να μου δείξετε τα βασικά πράγματα στη

  • γλυπτική, γιατί έμαθα ότι σκέφτεστε ένα νέο τρόπο κατασκευής των κούρων και των κόρων; (εγώ)

  • Καλά θα κάνουμε όμως γρήγορα γιατί πρέπει να βιαστούμε γιατί έχουμε και άλλες δουλειές όπως καταλαβαίνεις. (Φειδίας και Καλλικράτης)

  • Εγώ για την ακρίβεια ήθελα να μάθω πολλά πράγματα για την αρχιτεκτονική, τη γλυπτική και για την τέχνη γενικά. (εγώ)

  • Ένα πράγμα που πρέπει να ξέρεις στη γλυπτική είναι τα μαθηματικά, γιατί υπολογίζεις το βάρος και τη βάση για να μην ραγίσει το άγαλμα. Τα υπόλοιπα δεν θα στα πούμε είναι μυστικά . Τώρα πάμε στα αξιοθέατα. Ας αρχίσουμε από τον Παρθενώνα, το ναό της Αθηνάς με το χρυσελεφάντινο άγαλμα της θεάς, 12 μέτρα από χρυσό. Αυτός είναι ο ηγέτης της Αθήνας, ο Περικλής. Εμείς πρέπει να φύγουμε. (Φειδίας και Καλλικράτης)

  • Αντίο. (εγώ)

  • Χαίρε μεγάλε Αθηναίε, μπορείς να μου μιλήσεις για τη ζωή των Αθηναίων; (εγώ)

  • Άκου φίλε μου, αφού μου μιλάς τόσο ευγενικά και καλοσυνάτα γιατί όχι; Το πολίτευμα εδώ είναι δημοκρατικό. Ο καθένας θεωρεί σπίτι του την Αθήνα και δεν αφήνει βρωμιές. Είμαστε όλοι σαν μια οικογένεια και αν κάποιος μας θήξει τον αγνοούμε. Έτσι η ζωή είναι εδώ. (Περικλής)

Τον χαιρέτησα και καθώς έφευγα σκέφτηκα ότι ήταν κρίμα που δεν είναι έτσι η ζωή στην σημερινή Αθήνα. Δεν νοιάζομαστε για τον συμπολίτη μας και την πόλη μας όπως νοιάζομαστε για την οικογένεια μας. Πάντως η αρχαία Αθήνα μου άρεσε πολύ!

Κριμα που έπρεπε να φύγω.

Πέτρος Δεληγιάννης

Η ΖΑΡΑΦΑ

Η ΖΑΡΑΦΑ είναι μια μικρή καμηλοπάρδαλη που ζει στην Αφρική μαζί με την μαμά και τους φίλους της .

   Όμως, ένας κακός σκότωσε την μητέρα της ΖΑΡΑΦΑΣ . Τότε δυστυχώς ένας κύριος πήρε την ΖΑΡΑΦΑ για να την πάει στον Ζωολογικό κήπο αλλά ο πρωταγωνιστής, ένα μικρό αγόρι που ζούσε από μικρός με τις καμηλοπαρδάλεις, υπόσχεται στην ΖΑΡΑΦΑ πως θα την πάρει και θα την πάει πάλι πίσω στο σπίτι της . Θα τα καταφέρει άραγε ?

 

Ιακωβίνα Πατουχέα

Τι κάναμε με την τάξη στις 6 Μαρτίου 2015

PART11 002

 

 

 

Στις 6 Μαρτίου 2015, η τάξη μου κι εγώ, κάναμε μία παράσταση για το bullying. Την εκδήλωση την παρουσιάσαμε στα παιδιά της Β΄ Δημοτικού.

Τους μιλήσαμε για τη βία, κάναμε ένα μικρό θεατρικό σκετς και τραγουδήσαμε. Για παράδειγμα τους είπαμε τις μορφές της βίας, πώς πρέπει να προστατεύονται και σε ποιον να απευθύνονται όταν τους ασκείται βία. Τι πρέπει να κάνουν και τι δεν πρέπει να κάνουν όταν πέσουν θύματα. Στο τέλος μας έκαναν ενδιαφέρουσες ερωτήσεις και εμείς τους τις απαντήσαμε.

Μου άρεσε πολύ αυτή η μέρα γιατί περάσαμε καταπληκτικά και κάναμε την κα Πένυ περήφανη! Θα ήθελα να το παρουσιάσουμε και σε άλλες τάξεις!

                   Αθήνα, 10.03.2015

                               Αλεξάνδρα Ράτσικα

                                      Ε1΄ Τάξη

Κάθε παιδί ξεχωριστό

Με την ταινία «Κάθε παιδί ξεχωριστό» μάθαμε ότι είτε κάποιο παιδί   τα πηγαίνει καλά στο σχολείο είτε όχι έχει κάποιο ταλέντο. Απλώς χρειάζεται κάποιον να το βοηθάει να ανακαλύπτει το ταλέντο του και να το αγαπάει.

Στην ταινία που είδαμε ένα παιδί ο Ισάν είχε δυσλεξία. Ενώ όλοι τον θεωρούσαν κακό μαθητή κι εκνευρίζονταν μαζί του ,ο δάσκαλός του ήταν ο μόνος που τον βοήθησε να καταλάβει το ταλέντο ζωγραφικής που είχε. Στο τέλος   η ζωγραφιά που ο Ισάν είχε φτιάξει για τον διαγωνισμό ζωγραφικής μπήκε στο εξώφυλλο των σχολικών βιβλίων.

Αλεξάνδρα Πρέζα Ε1

Μουσείο Ηρακλειδών

PART1h 002

Tο Φεβρουάριο η Πέμπτη τάξη πήγαμε στο Μουσείο Ηρακλειδών. Το θέμα του μουσείου ήταν τα μαθηματικά. Στην αρχή   ανεβήκαμε σε μια   μικρή αίθουσα και πήραμε τις θέσεις μας. Μιλήσαμε για τα μαθηματικά όπως για το ότι τα μαθηματικά υπάρχουν παντού γύρω μας. Υπάρχουν στην ζωγραφική. Δηλαδή τα σχήματα, τα μοτίβα είναι μαθηματικά. Στη μουσική οι νότες, το πεντάγραμμο, τα σχήματα που συμβολίζουν τις νότες, τα σχήματα των οργάνων. Μετά σχολιάσαμε τους πίνακες που βρίσκονταν πίσω μας. Αργότερα είδαμε τρία βιντεάκια μικρού μήκους. Το πρώτο είχε αφορμή την ταινία «Η χορωδία». Η δεύτερη έδειχνε παραλληλόγραμμα και τετράγωνα που συμβόλιζαν τις νότες του ?Για την Ελίζα? του Beethoven κι έναν άνθρωπο που έπαιζε αυτό το κομμάτι. Το τρίτο έδειχνε ένα παιδάκι που έπαιζε βιολί.

Μετά ανεβήκαμε στον πάνω όροφο και βρεθήκαμε μπροστά από ένα έργο τέχνης που καταλάμβανε όλο τον τοίχο. Απεικόνιζε μια μητέρα που μιλούσε στο παιδί της από το μπαλκόνι. Ο θεατής μπορούσε από εκεί που βρισκόταν να δει το έργο τέχνης σαν να βρισκόταν από πάνω αλλά και από κάτω.

Στη συνέχεια μπήκαμε σε μια αίθουσα με πειράματα. Μερικοί από εμάς τα λατρέψαμε γιατί ήταν σαν παιχνίδια. Χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα διάλεξε ένα πείραμα. Όλες οι ομάδες δοκίμασαν όλα τα πειράματα.

Ύστερα μπήκαμε σε μια άλλη αίθουσα με άλλου είδους πειράματα. Παρατηρήσαμε έναν πίνακα που έμοιαζε με τρισδιάστατο. Η ξενάγηση μας τελείωσε πιο γρήγορα απ? ότι περιμέναμε.

Ήταν μια εκπαιδευτική εκδρομή διαφορετική από τις άλλες.

Αλεξάνδρα Πρέζα Ε1

 

PART4h 002PART3h 002

 

 

 

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΗΣ NERIT

 

IMG 20141116 115147

 

 

Στις 23/11/14  παρακολουθήσαμε μια συναυλία κλασσικών μουσικών οργάνων, στην εκπομπή Μουσική Γεωγραφία.

Η συναυλία έγινε στην Αγία Παρασκευή στην ΕΡΤ. Η συναυλία άρχισε στις 12 το πρωί και τελείωσε στις 13 το μεσημέρι.

 Εκεί είχε πολλά μουσικά όργανα όπως φλάουτα ,άρπα, τύμπανα, πολλά βιολιά, μια τούμπα κ.α.

 Περάσαμε υπέροχα γιατί ακούσαμε καταπληκτική μουσική!!!!

Δημήτρης  Γατσούλης Ε1

Γιάννης Ξυλωμένος Ε1

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου

Ηεξέγερση του Πολυτεχνείουτο 1973 ήταν μια μαζική διαδήλωση του λαού ενάντια στο καθεστώς της Χούντας των Συνταγματαρχών. Με την ονομασίαΧούντα των ΣυνταγματαρχώνήΔικτατορία των Συνταγματαρχών, ή πιο απλά (από το διεθνή ισπανικό και λατινοαμερικάνικο όρο)Χούντα,καθιερώθηκε να χαρακτηρίζεται η περίοδος τηςδικτατορίαςστηνΕλλάδαπου επικράτησε μετά τοπραξικόπημα των Συνταγματαρχώνστις21 Απριλίου1967. Η εξέγερση ξεκίνησε στις14 Νοεμβρίου1973, με κατάληψη τουΜετσόβιου Πολυτεχνείου Αθηνώναπό φοιτητές και σπουδαστές που κλιμακώθηκε σχεδόν σε αντιχουντική επανάσταση και έληξε με αιματοχυσία το πρωί της17ης Νοεμβρίου, μετά από μια σειρά γεγονότων που ξεκίνησαν με την είσοδο άρματος μάχης στον χώρο τουΠολυτεχνείουκαι την επαναφορά σε ισχύ του σχετικού στρατιωτικού νόμου που απαγόρευε συγκεντρώσεις και την κυκλοφορία σεΑθήνακαιΘεσσαλονίκη.

Γιώργος Δήμος

 

 pol

Πολυτεχνείο 1973

4 Νοεμβρίου 1973: Ο λαός κατεβαίνει στους δρόμους για να διαδηλώσουν την επιθυμία και την απαίτηση για την ελευθερία. Το πλήθος συγκρούεται με την αστυνομία,

συλλαμβάνονται και οδηγούνται σε δίκη.

8 Νοεμβρίου 1973: 3.000 φοιτητές γράφουν συνθήματα όπως: ΕΞΩ ΟΙ Η.Π.Α.- ΕΞΩ ΤΟ ΝΑΤΟ - ΔΕΝ ΠΕΡΝΑ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ - ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.

14 Νοεμβρίου 1973: Εκατοντάδες φοιτητές κάνουν συ-

νέλευση για το πώς θα αντιμετωπίσουν τη Χούντα.

17 Νοεμβρίου 1973: Οι φοιτητές λειτουργούν  ραδιοφωνικό σταθμό.Τα τανκ ξεκινούν. Ένα από αυτά στέκεται μπροστά από την πύλη. Λίγο αργότερα ξεκινά και ρίχνει τη πύλη. Πολλοί νεκροί.

 

 

 

 

 

Πυγή:http://users.sch.gr/pchaloul/polytekhneio.htm

 

 

Νίκος Καταζας Ε΄1

ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΝΗΘΑ

Την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014 πήγα με το τμήμα μου στο βουνό της Πάρνηθας. Αυτό έγινε στα πλαίσια του μαθήματος "Αγαπώ το περιβάλλον."

Μάθαμε πως το βουνό έχει έκταση 300 περίπου τ.χλμ. Καλύπτεται από πεύκα και έλατα κυρίως. Σε μια από τις κορυφές του βουνού έχει χτιστεί το Καζίνο στο οποίο πηγαίνει κάποιος με αυτοκίνητο ή τελεφερίκ. Το σημαντικότερο που μάθαμε ήταν για την πυρκαγιά του 2007. Στις 28 Ιουνίου 2007 μια μεγάλη πυρκαγιά κατέστρεψε περίπου 25.000 από τα περίπου 35.000 στρέμματα δασικής έκτασης. Αφάνισε περίπου 10.500στρ. πευκοδάσους και 21.800στρ.ελατοδάσους. Στο μονοπάτι που διασχίσαμε έξω από το δάσος είδαμε μια φοβερή κατάσταση .Τα δέντρα ήταν καμένα και μαύρα. Υπήρχαν μικρές ζωούλες που προσπαθούσαν να επιβιώσουν. Τα δεντράκια. Δεν μύριζε τίποτα άλλο παρά χώμα. Το θέαμα ήταν τρομερά θλιβερό. Μαζέψαμε κομματάκια από καμένο ξύλο που θα γίνει λίπασμα για τα υπόλοιπα. Δεν ακουγόταν τίποτα.

Αντιθέτως στο άλλο μονοπάτι μέσα στο δάσος υπήρχαν υπέροχα, μοσχομυριστά λουλούδια, τα περισσότερα κυκλάμινα. Ο αέρας μύριζε πεύκο. Καθώς περπατούσαμε είδαμε και ένα ελαφάκι. Ακούσαμε τον ήχο πουλιών που τιτίβιζαν. Και τότε εντυπωσιάστηκα με ένα και μοναδικό θέαμα . Στο μονοπάτι που περάσαμε κάτω από τα πανύψηλα δέντρα είδα υπέροχα κατακίτρινα μανιτάρια που ήταν κολλημένα στους κορμούς τους.

Ήταν μια υπέροχη, εκπαιδευτική εκδρομή.

                                                           Πρέζα Αλεξάνδρα Ε1

ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΝΗΘΑ!!!

Στις 17 Οκτωβρίου του 2014 οι τρεις μεγαλύτερες τάξεις του 8ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής πήγαμε στην Πάρνηθα. Με μεγάλη ευχαρίστηση μπήκαμε στα πούλμαν για να αρχίσει αυτή η φανταστική εκδρομή. Θέλαμε να μάθουμε όχι μόνο για την Πάρνηθα, αλλά και κάποιες άλλες πληροφορίες που θα μας χρησίμευαν σε όλη μας την ζωή.

     Η Πάρνηθα κάηκε τέσσερις φορές και η τελευταία αλλά και μεγαλύτερη ήταν στις 28 Ιουνίου το 2007. Η φωτιά κατέστρεψε περίπου 25.000 με 35.000 στρέμματα. Παλιά ήταν μεγάλος βιότοπος, είχε ζώα όπως καφέ αρκούδες, αλεπούδες και πολλά άλλα. Επέζησαν από την φωτιά τα πιο γρήγορα ζώα και αυτά που πετούσαν. Στο πούλμαν περάσαμε από έναν δρόμο που είδαμε κόκκινα ελάφια. Ενθουσιαστήκαμε πολύ. Όταν κατεβήκαμε από το πούλμαν φάγαμε όλοι μαζί και φτιάξαμε πικ νικ. Χωριστήκαμε σε ομάδες και αρχίσαμε την ορειβασία. Πρώτα μας είπανε για τις αγριοτριανταφυλλιές. Είναι πολύ ωραία και θεραπευτικά λουλούδια. Όταν αρχίσαμε να περπατάμε δεν βλέπαμε ίχνος από δέντρα επειδή όλα είχαν καεί. Μερικά καμένα δέντρα τα είχαν βάλει οριζόντια για να αντιμετωπίσουν τις πλημμύρες του βουνού. Κάνουν μεγάλη προσπάθεια για να αναδασώσουν το δάσος . Βλέπαμε δέντρα που είχαν βάλει σε τρύπες και μεγάλωναν με τον καιρό. Μερικά φυτά μπορούσαν να φυτευτούν μόνο στην Πάρνηθα . Υπήρχε ακόμη και κανόνας ότι δεν μπορούσαμε να πάρουμε στο σπίτι μας χώμα η κάτι άλλο. Γιατί η Πάρνηθα είναι ένας Εθνικός Δρυμός . Προχωρήσαμε στο δάσος με τα πολλά δέντρα. Εκεί είδαμε και ελάφια. Μάθαμε πως ακόμα και ένα γέρικο δέντρο που έχει καεί δεν πρέπει να το κόβουμε γιατί μπορεί από παλιά να κατοικούσαν ζώα . Επίσης μάθαμε πως αν έχει χαθεί κάποιος μπορεί να βλέπει συνθήματα που έχει κρεμασμένα σε δέντρα η σε πέτρες. Κάθε σύμβολο που ακολουθούσες σε πήγαινε στο καταφύγιο.

   Όταν πήγαμε στο καταφύγιο ξεκουραστήκαμε, φάγαμε και μετά παίξαμε. Βγάλαμε και φωτογραφίες με την κυρία Penny. Ο κύριος της ομάδας μας, μας έδειξε εκεί ένα κέρατο ελαφιού. Μας είπε ότι όταν το αρσενικό γίνεται πατέρας κτυπάει τα κέρατα του στα δέντρα για να μην τραυματίσει το παιδί του.

     Μου άρεσε πολύ αυτή η εκδρομή και εύχομαι όλες οι εκδρομές να είναι σαν και αυτή ! ! !

                                                         Ζαχαρούλα Λιολίτσα      

                                                                 Ε1, 2014