Την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014, το τμήμα μου, το Ε2 μαζί με το Ε1 και τα τμήματα της ΣΤ τάξης επισκεφθήκαμε το μουσείο Ηρακλειδών. Εκεί παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα: «Τέχνη και Μαθηματικά».
Όταν μπήκαμε στο μουσείο, πήγαμε σε μια αίθουσα και μια κυρία μάς μίλησε για δυο ζωγράφους, που χρησιμοποιούν τα μαθηματικά στους πίνακες τους, τον Esher και τον Vasarely.
O Εsher ήταν από την Ουγγαρία. Όταν ήταν μικρός δεν συμπαθούσε και πολύ τα μαθηματικά. Μεγαλώνοντας όμως πήγε σε μια αρχιτεκτονική σχολή και άρχισε να αλληλογραφεί με διάφορους μαθηματικούς και στην πορεία ανακάλυψε πως τα μαθηματικά έχουν πολύ ενδιαφέρον αν τα δεις από μια άλλη πλευρά.
Ο Vasarely μεγάλωσε στην Ολλανδία και άρχισε να ασχολείται με τη ζωγραφική από μικρή ηλικία.
Στη συνέχεια η κυρία που μας διηγήθηκε τις ιστορίες των δυο ζωγράφων , μας έδειξε στον υπολογιστή κάποιους πίνακες, που για να σχεδιαστούν χρειάζεται η γνώση μαθηματικών. Μετά μας έδωσε πλαστικές πλάκες που πάνω είχαν πλαστικά καρφάκια. Αφού μας χώρισε σε ζευγάρια, μας έδωσε από δυο λαστιχάκια και εμείς έπρεπε με το ένα λαστιχάκι να σχηματίσουμε τον άξονα συμμετρίας και με το άλλο λαστιχάκι να φτιάξουμε ένα οποιοδήποτε σχήμα. Το κάθε ζευγάρι που τελείωνε το σχήμα αντάλλαζε την πλάκα του με έν άλλο ζευγάρι. Το κάθε ζευγάρι προσπαθούσε να σχηματίσει το σχήμα που είχε φτιάξει η άλλη ομάδα.
Τέλος πήγαμε σε μια άλλη αίθουσα και είδαμε κάποιους από τους αυθεντικούς πίνακες του Esher και του Vasarely. Μεγαλύτερη εντύπωση μου έκανε ένας πίνακας του Esher, ο οποίος έδειχνε ένα κτίριο με πολλές κολόνες. Το περίεργο σ' αυτόν τον πίνακα ήταν ότι οι κολόνες άρχιζαν από τη μέσα μεριά του κτιρίου και τελείωναν στην έξω !!
Όλοι περάσαμε πολύ ωραία και μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε τα μαθηματικά με άλλο μάτι.
Χριστίνα Μερτζάνη