8ο Δημοτικό Σχολείο Aγίας Παρασκευής

Οι μαθητές του Γ1

Το αλφαβητάρι της ανακύκλωσης

Το Αλφαβητάρι της ανακύκλωσης

Για το Αλφαβητάρι της Ανακύκλωσης τα παιδιά του Γ1 διαλέξαμε λέξεις όπως <<Ζωή>> <<Ομορφιά>> που φανερώνει  το νοιάξιμό μας για το Περιβάλλον, αλλά και<<Μόλυνση>>, <<Σκουπίδια>> που φανερώνει την αγωνία μας για το μέλλον. Διαλέξαμε ακόμα λέξεις όπως<<Θάλασσα>> <<Νερό>> << Δέντρα>> για να δηλώσουμε πως ο κόσμος μας είναι  
πολύτιμος και αναντικατάστατος, χάρη σ΄ αυτούς τους μικρούς θησαυρούς που προσφέρουν σε όλους μας τη <<Ζωή>> και την<<Ομορφιά>>
               Η ομάδα του Γ1  

SE-2 008

.

SE-2 009

.

SE-2 010

.

SE-2 011

.

SE-2 012

.

SE-2 014

                   

Επίσκεψη στο Ζωολογικό Μουσείο

Τρίτη  18  Φεβρουαρίου  2014


Η  επίσκεψη  στο  Ζωολογικό  Μουσείο


Την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου η τάξη μας πήγε εκδρομή στο Ζωολογικό Μουσείο στην Αθήνα. Εκεί ,η κυρία που μας ξεναγούσε μίλησε για ζώα από όλο τον κόσμο. Ένα από αυτά τα ζώα που μας μίλησε είναι η χελώνα καρέτα-καρέτα. Ζει στη Μεσόγειο θάλασσα και γεννάει περίπου 100 αυγά. Τρώει καλαμάρια,χταπόδια και τσούχτρες. Αν όμως καταπιεί σακούλα νομίζοντας πως είναι τσούχτρα πεθαίνει. Ένα άλλο ζώο που μας μίλησε  η ξεναγός είναι η κόμπρα. Η κόμπρα ζει στις θερμές χώρες της Ασίας και της Αφρικής. Αυτό το ζώο τρώει σαύρες,ποντίκια, βάτραχους, σκουλήκια,μικρά θηλαστικά...Το σώμα της φτάνει τα δύο μέτρα. Αυτά ήταν δύο από τα πολλά ζώα που είδαμε στο Μουσείο και μάθαμε πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά τους, στις συνήθειές τους και γενικά τη ζωή τους. Εντυπωσιάστηκα πολύ από αυτά που είδα και έμαθα αυτή τη μέρα. Την πιο μεγάλη εντύπωση όμως μου έκανε η ταχύτητα με την οποία τρέχει ο στρουθοκάμηλος  ( 60 χιλιόμετρα την ώρα ),το γεγονός  ότι η χελώνα καρέτα-καρέτα τα αυτιά της στο σαγόνι και ότι η αρκούδα σκαρφαλώνει πολύ γρήγορα.
Μου άρεσε πολύ αυτή η εκδρομή και σίγουρα θα ήθελα να ξανά πάω!!!
                       

                                Βάλια Δήμου Γ1

SE-2 002

 

 

 

.

Σήμερα πήγαμε επίσκεψη στο Ζωολογικό Μουσείο του Πανεπιστημίου Αθηνών στην Καισαριανή. Η ξεναγός μας,η κυρία Σοφία μας εξήγησε πώς βαλσαμώνονται τα ζώα και μας έδωσε  πολλές πλη-ροφορίες για αυτά. Ξεκινήσαμε  από την κατηγορία των πτηνών και μετά πηγαίναμε από την μία προθήκη στην άλλη και συζητούσαμε για όλες τις ομάδες των ζώων. Το μουσείο είχε πολύ μεγάλη ποικιλία ζώων από την Ελλάδα και το εξωτερικό τα οποία ήταν είτε ήμερα είτε άγρια. Περισσότερη εντύπωση μου έκανε μια σκηνή που ήταν προσφορά του κύριου Παπαλιού η οποία απεικόνιζε ένα λιοντάρι να αρπάζει μια ζέβρα και μια αντιλόπη να τρέχει.
Αυτή η επίσκεψη θα μου μείνει αξέχαστη!
Κωνσταντίνος Καραθανάσης

.

 

SE-2 004

 

.

.

.

.

 

 

SE-2 006

 

.

Σήμερα το πρωί, πήγα με το σχολείο μου στο Ζωολογικό Μουσείο. Εκεί υπήρχαν οποιαδήποτε ζώα που μπορούσες να φανταστείς. Γορίλες, μαϊμούδες, καρχαρίες, φώκιες, αρκούδες και πάρα πολλά άλλα ζώα. Όλα τα εκθέματα ήταν εντυπωσιακά. Το πιο ωραίο όμως για εμένα ήταν ένας γυπαετός. Η επίσκεψη αυτή ήταν μια ευχάριστη εμπειρία.

Γιώργος Κοσμάς - Πετράντης

 

.

SE-2 003

 


Η χρονιά που πέρασε...

Η Τρίτη τάξη μου άρεσε πολύ. Στην αρχή δυσκολεύτηκα να τα καταφέρω, αλλά μετά έγινα από τις καλύτερες μαθήτριες. Το αγαπημένο μου μάθημα ήταν η γυμναστική αλλά και η ιστορία, τα μαθηματικά και η ευέλικτη ζώνη με την κυρία Μαρία. Η γυμναστική όμως ήταν το καλύτερο μάθημά μου. Όταν έφυγε η κυρία Βάνια, λυπήθηκα. Η κυρία Μαρία προσπάθησε πολύ, με έμαθε ορθογραφία και τα μαθήματα που έκανε τα έλεγε όλα με λεπτομέρειες για να τα μάθουμε.

Η τάξη μας, όταν την πρωτοείδα μου άρεσε πολύ. Τη φανταζόμουν με πολλές ζωγραφιές και κατασκευές. Τώρα δεν τη φαντάζομαι, τη βλέπω, με κατασκευές ωραίες, με ζωγραφιές, με πράγματα που έχουμε συνεργαστεί και που έχουμε κάνει δουλειά. Με πήλινα δοχεία από εκδρομές, με λουλούδια χρωματιστά. Πολλές φωτογραφίες από εργασίες που έχουμε κάνει στο σχολείο. Τα αστεράκια που μας έβαζε η κυρία έγιναν στολίδια. Επίσης μου άρεσαν και τα θρανία που είναι σε μισούς κύκλους ενωμένα και φτιάχνουμε ομάδες. Καμία άλλη τάξη δεν είχε τόση όμορφη θέα. Μπορούσαμε να δούμε τα δένδρα και τα φύλλα που όταν φύσαγε ο αέρας έμπαιναν μέσα στην τάξη μας.

Λυπάμαι που θα φύγω από την Τρίτη, αλλά χαίρομαι που θα πάω στην Τετάρτη και θα την κάνω σαν την Τρίτη.

 

Ζαχαρούλα Λιολίτσα

Ανοιξιάτικα κουλουράκια

Στα πλαίσια της υγιεινής διατροφής φτιάξαμε νόστιμα κουλουράκια με ελαιόλαδο και πορτοκάλι. Φέραμε την άνοιξη στην κουζίνα μας γεμίζοντας τα ταψιά με ανοιξιάτικα σχέδια και χρώματα.

Άνοιξη - εργασίες

Eπίσκεψη στο Εργαστήρι Κεραμεικής τέχνης

Τη Δευτέρα 8-4-2013 πήγαμε με την τάξη μου επίσκεψη στο Εργαστήρι Κεραμεικής Τέχνης στην Ακαδημία Πλάτωνος. Εκεί είδαμε διάφορες μηχανές που χρησιμοποιούνται για τη διαμόρφωση και το ψήσιμο του πηλού. Μας έδειξαν σλάιτς από τον τρόπο καθαρισμού του πηλού και το ψήσιμο των αγγείων. Είδαμε ερυθρόμορφα και μελανόμορφα αγγεία. Μετά ζωγραφίσαμε τα δικά μας πήλινα πιάτα που απεικόνιζαν το δελφίνι απ' το παλάτι του Μίνωα στην Κρήτη. Στο τέλος, θαυμάσαμε τον κ. Δημήτρη που μας έφτιαξε αναμνηστικά δώρα για την τάξη μας, ένα βάζο και μια κανάτα με χαραγμένο ένα κλαδί ελιάς. Μεγαλύτερη εντύπωση μου έκανε η μηχανή που είχε τρεις τροχούς και μας βοηθάει να φτιάχνουμε διάφορα πήλινα αντικείμενα. Πέρασα πολύ όμορφα γιατί μάθαμε πολλά ωραία και ενδιαφέροντα πράγματα.

 

Νίκος Καταζάς

Επίσκεψη στο μουσείο Κυκλαδικής τέχνης

 

Τη Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου  2013 οι μαθητές της Γ΄ τάξης πήγαμε στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στο  κέντρο της Αθήνας. Είδαμε έργα που έφτιαξαν οι τεχνίτες στις Κυκλάδες πριν από 5.000 χρόνια περίπου.

Είδαμε αγάλματα γυναικών (ειδώλια) σε εγκυμοσύνη με τα χέρια κολλημένα στην κοιλιά. Μερικά είχαν ύψος λίγα εκατοστά και άλλα ήταν πάνω από ένα μέτρο. Κάποια αγάλματα παρίσταναν άντρες που έπιναν κρασί ή έπαιζαν μουσικά όργανα. Μερικά είχαν σχήμα βιολιού  (βιολόσχημα), τηγανιού (τηγανόσχημα) και άλλα είχαν μορφές ζώων (ζωόμορφα).

Όλα αυτά ήταν φτιαγμένα από άσπρο μάρμαρο. Τα είχαν χρωματίσει με χρώματα από σκόνη ορυκτών που την ανακάτευαν με νερό, λάδι και αυγό. Δυστυχώς όμως σήμερα τα χρώματα δε φαίνονται. Τα τηγανόσχημα αγγεία ίσως τα χρησιμοποιούσαν σαν καθρέφτη βάζοντας μέσα νερό. Θαυμάσαμε μικρά βαζάκια όπου έβαζαν μέσα διάφορες κρέμες ή αρώματα.

Πολλά σκεύη είχαν τρύπες για να τα κρεμάνε απ?την οροφή. Τα εργαλεία τους ήταν φτιαγμένα από μαύρη, γυαλιστερή, πέτρα. Τα στρογγυλά κουτιά που έβαζαν μέσα κοσμήματα τα έλεγαν πυξίδες. Από εκεί πήρε το όνομα και η πυξίδα των ναυτικών. Ήταν ένα εξαιρετικό μουσείο με εντυπωσιακά  έργα και μας άρεσε πάρα πολύ.

  Υπεύθυνη σύνταξης κειμένου: Πατουχέα Ιακωβίνα

Υπεύθυνη δημοσίευσης: Πρέζα Αλεξάνδρα

 

 

 Στο μουσείο Κυκλαδικής τέχνης είδαμε ακόμη και έργα του κυπριακού πολιτισμού. Θαυμάσαμε κοσμήματα από χρυσό, ασήμι και πολύτιμες πέτρες. Είδαμε βραχιόλια, δαχτυλίδια, κολιέ και περόνες (καρφίτσες) για τα ρούχα τους. Τα αγγεία ήταν φτιαγμένα από πηλό, πικρό λίθο και μάρμαρο. Τα πήλινα αγγεία ήταν πολύ μεγάλα και διακοσμημένα με γεωμετρικά σχήματα. Μερικά απ? αυτά είχαν πολλά στόμια. Κάποια είχαν μορφές ζώων και πουλιών (πτηνόμορφα). Είδαμε πολλά πιάτα και πιατέλες. Τα ειδώλια που παρίσταναν ανθρώπους είχαν σχήμα σταυρού (σταυρόσχημα). Εντύπωση μας έκαναν τα θήλαστρα (μπιμπερό) για μωρά και οι κουδουνίστρες με μορφές ζώων φτιαγμένες από πηλό. Είδαμε ακόμη νομίσματα, σφραγίδες και γυάλινα μπουκαλάκια για αρώματα και κρέμες. Όλα αυτά που είδαμε ήταν πολύ εντυπωσιακά.

 

Υπεύθυνοι σύνταξης του κειμένου: Οι μαθητές του Γ1

Υπεύθυνος δημοσίευσης κειμένου: Γατσούλης Δημήτρης

 

 


ΕΛΙΑ, ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ

Δεν πεθαίνει κι ας περάσουν

χρόνια εκατό και χίλια.

Μας χορταίνει, μας φροντίζει

μας ανάβει τα καντήλια.

 

Η ελιά είναι ένα πολύτιμο δώρο της φύσης στον άνθρωπο. Καλλιεργείται στην πατρίδα μας από τα αρχαία χρόνια.

Με αφορμή το μάθημα για την ελιά στη Μελέτη Περιβάλλοντος ψάξαμε σε βιβλία, στο διαδίκτυο και βρήκαμε πληροφορίες για την ελιά και τα προϊόντα της. Χωριστήκαμε σε πέντε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει και ένα θέμα. Τα θέματα που παρουσιάσαμε και σχολιάσαμε ήταν:

Α) Συγκομιδή του καρπού της ελιάς.

Β) Το ελαιόλαδο στη θρησκεία μας (Βάφτιση, καντήλι, ευχέλαιο).

Γ) Το ελαιόλαδο στη διατροφή μας. Γιατί είναι τόσο υγιεινό? Τι μας   προσφέρει?

Δ) Πού αλλού χρησιμοποιούμε το λάδι? (Φαρμακευτικά, καλλυντικά, αντιμετώπιση προβλημάτων υγείας με φυσικούς τρόπους)

Ε) Η Ελιά και το ελαιόλαδο στην αρχαιότητα.

Ας δούμε τι μάθαμε για την ελιά και τα προϊόντα της:

Το ελαιόλαδο χαρακτηρίζεται ως «υγρό χρυσάφι» για τους παρακάτω λόγους:

*Βοηθάει στην άμυνα του οργανισμού και προστατεύει τις αρρώστιες της καρδιάς και τα κόκαλα.

*Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Κ, Α, Ε και καταπολεμά τη γήρανση του οργανισμού όταν χρησιμοποιείται ιδίως ωμό.

*Κατασκευάζουμε μ?αυτό αλοιφές για τα προβλήματα του δέρματος.

*Βοηθά στον έλεγχο της χοληστερίνης.

*Επουλώνει τις πληγές και ενυδατώνει τα μαλλιά, το πρόσωπο και το σώμα.

*Κάνει καλό στο στομάχι και στη λειτουργία των εντέρων.

*Είναι το μυστικό της μακροζωίας.

*Μια κουταλιά λάδι μαλακώνει το λαιμό και ανακουφίζει απ?το βήχα.

*Αντιμετωπίζει τη φαγούρα απ?τα εξανθήματα και γενικότερα θεραπεύει τις δερματικές παθήσεις.

*Είναι το κύριο συστατικό του πράσινου σαπουνιού που κάνει καλό στα ευαίσθητα δέρματα.

*Η εκκλησία μας το χρησιμοποιεί στη Βάφτιση και το Ευχέλαιο.

*Μ?αυτό ανάβουμε τα καντήλια στο εικονοστάσι.

   Είναι καιρός σαν λαός να δείξουμε τη διατροφική μας ανωτερότητα, να ακολουθήσουμε τη Μεσογειακή διατροφή, που έχει σαν βάση το ελαιόλαδο και να απομακρύνουμε τα δυτικά πρότυπα διατροφής απ?τη ζωή μας. Έτσι θα είμαστε υγιείς και θα ζήσουμε περισσότερα χρόνια.

Στο τέλος δοκιμάσαμε ελιές από διάφορες περιοχές της πατρίδας μας και ψωμί με λάδι όπως έτρωγαν τα παιδιά τα παλιά χρόνια.

2013-02-04 13.43.23

2013-02-04 13.43.54

                                        Οι μαθητές του Γ1

 

Το αμπέλι

Εκτός από την ελιά και το αμπέλι καλλιεργείται στη χώρα μας απ΄τα αρχαία χρόνια. Οι πέντε ομάδες του τμήματός μας (Γ1), ανέλαβαν να επεξεργαστούν ένα θέμα η καθεμιά. Μετά μας ανακοίνωσαν τις πληροφορίες που βρήκαν για τα προϊόντα του αμπελιού.

Ας δούμε τι μάθαμε:

 

Σταφύλια

Είναι νόστιμα, υγιεινά και έχουν πολλές βιταμίνες. Απ΄αυτά φτιάχνουμε μαρμελάδες, γλυκά κουταλιού, σταφίδες και, με κατάλληλη επεξεργασία, μούστο, κρασί, πετιμέζι, ξίδι, ούζο, τσίπουρο, και άλλα.

 

Μούστος

Τον μούστο τον παίρνουμε απ΄τα σταφύλια. Με αυτόν φτιάχνουμε κρασί. Τον χρησιμοποιούμε στην ζαχαροπλαστική για να φτιάξουμε μουσταλευριά και μουστοκούλουρα.

 

Κρασί

Σε μικρές ποσότητες κάνει καλό στην καρδιά. Έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Η Εκκλησία μας χρησιμοποιεί το κρασί στη Θεία Κοινωνία. Συμβολίζει το αίμα του Χριστού. Στο γάμο, οι νεόνυμφοι πίνουν κρασί απ΄το ίδιο ποτήρι. Έτσι θα αντιμετωπίζουν μαζί τις χαρές και τις λύπες στη ζωή τους.

 

Σταφίδα

Η σταφίδα, μαύρη ή ξανθή, περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες, φυτικές ίνες, κάλιο, βιταμίνες Α και Β και σίδηρο. Την ονομάζουν και «μαύρο χρυσάφι». Τρώγεται σκέτη και είναι ένα υγιεινό κολατσιό για το σχολείο. Την χρησιμοποιούμε σε φαγητά και γλυκά.

 

Πετιμέζι

Προέρχεται απ΄τη συμπύκνωση του μούστου. Είναι πλούσιο σε σίδηρο και ασβέστιο. Δεν περιέχει ζάχαρη, συντηρητικά και χρωστικές ουσίες. Έχει υπέροχο άρωμα και γεύση.. Είναι άριστο σιρόπι για κάθε γλυκό. Διατηρείται για μεγάλο χρονικό διάστημα εκτός ψυγείου. Είναι πολύ υγιεινό.

 

Ξύδι

Το ξύδι το παίρνουμε απ΄το κρασί

*Το βάζουμε στα φαγητά και στις σαλάτες.

*Καταπολεμά την μούχλα και τις άσχημες μυρωδιές.

*Κάνουμε εισπνοές, όταν έχουμε βουλωμένη μύτη.

*Διώχνει τις ψείρες απ΄τα μαλλιά και τα κάνει απαλά.

*Αφαιρεί λεκέδες απ΄τα υφάσματα.

*Απολυμαίνει τους χώρους και τα λαχανικά.

*Είναι φάρμακο για τον υψηλό πυρετό, το άσθμα, τη δηλητηρίαση, τα εγκαύματα

 

Αμπελόφυλλα

Με τα αμπελόφυλλα φτιάχνουμε τα γευστικά ντολμαδάκια με ρύζι, κιμά και διάφορα αρωματικά. Είναι ένα πολύ νόστιμο φαγητό.

 

Στην τάξη μας δοκιμάσαμε πετιμέζι, γλυκό κουταλιού, σταφίδες, κέικ με σταφίδες. Ήταν όλα υπέροχα!

 

2013-02-04 13.44.20