8ο Δημοτικό Σχολείο Aγίας Παρασκευής

Οι μεγάλοι του ΣΤ1

Ανθρώπινα Δικαιώματα (βιωματική προσέγγιση)

Την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου ήρθαν στο σχολείο μας τρεις εκπαιδευτικοί, οι οποίοι έκαναν το πρόγραμμα που παρακολουθήσαμε.

Το πρόγραμμα, που παρακολουθήσαμε, είχε θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Μόλις άρχισε το πρόγραμμα, παίξαμε παιχνίδια προθέρμανσης, όπως αν είχε κάποιος σκυλί, έπρεπε να αλλάξει θέση. Μετά μας χώρισαν σε ομάδες και μας έδωσαν ονόματα, η μπλε ομάδα λεγόταν «έχω δικαίωμα στη ζωή», η γκρι «έχω δικαίωμα στην προστασία», η κόκκινη «έχω δικαίωμα στην ανάπτυξη» και η πράσινη «έχω δικαίωμα στην εκπαίδευση». Στην συνέχεια σήκωναν την κάθε ομάδα και την έβαζαν να κάνει μια ξεχωριστή δραστηριότητα.

Στο τέλος μας εξήγησαν, ότι κάθε άνθρωπος έχει δικαιώματα, αλλά δυστυχώς δεν τα έχουν όλοι, όπως τα παιδιά σε χώρες με πόλεμο ή πείνα ή έλλειψη βασικών αναγκών.

  • Εμένα μου άρεσε πολύ αυτό το πρόγραμμα, γιατί έμαθα καινούργια πράγματα και να σέβομαι περισσότερο τους άλλους.

         Νίκος Τασόπουλος ΣΤ΄1.

  • Μου άρεσε πολύ το συγκεκριμένο 'μάθημα' που λάβαμε γιατί απο εδώ και πέρα θα ξέρουμε τι πρέπει να διεκδικούμε για εμάς και τους γύρω μας.

         Ευδοξία Πρέζα ΣΤ΄1.

Φέτος ήμασταν πολύ τυχεροί που παρακολουθήσαμε ένα πρόγραμμα για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.

Στο πρόγραμμα μιλήσαμε για τα βασικά δικαιώματα που έχουμε μεγάλοι και μικροί . Όπως το δικαίωμα της μόρφωσης, της τροφής, της οικογένειας και της φροντίδας.

Επίσης μάθαμε για τα παιδιά που αδικούνται και δεν τα έχουν όλα όπως πρέπει. Δηλαδή για τα παιδιά που στερούνται τα βασικά στην ζωή τους.

Τέλος πιστεύω πως το πιο σημαντικό πράγμα που ακούσαμε ήταν ο τρόπος που μπορούμε να βοηθήσουμε αυτά τα παιδιά. Για να τα βοηθήσουμε πρέπει πρώτα να βοηθήσουμε τους ανθρώπους που είναι δίπλα μας. Με αυτόν τον τρόπο βάζουμε την υπογραφή μας.

Μαρία Αλευροπούλου, ΣΤ΄1.

Μία ημέρα αλλιώτικη από τις άλλες ημέρες

IMG 6809

 

Στις 19 Μαΐου 2016 πήγα με το σχολείο μου στο Γαλλικό κολέγιο της γειτονιάς μας. Εκεί παρακολουθήσαμε  ένα πρόγραμμα με παιδιά και ενήλικες που έχουν νοητική υστέρηση. Είδαμε ότι και κάποιος  με νοητική υστέρηση ξέρει να κάνει βάδην ,σκυταλοδρομία ,άλμα με φόρα ακόμα και ρίψεις με μπαλάκια. Επίσης μας έδειξαν ότι ένα άτομο με νοητική υστέρηση έχει πάντα ανθρώπους να τον καταλαβαίνουν ,να τον αγαπούν και να είναι πάντα  δίπλα του σε ότι χρειαστεί . Εμένα προσωπικά μου άρεσε πολύ που είδα ανθρώπους  με κάτι τόσο σοβαρό να μη το βάζουν κάτω και να προσπαθούν για το καλύτερο. Αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση ήταν πως δεν νοιάζονται για το τι λένε οι άλλοι για αυτούς αλλά ακούνε μόνο τον εαυτό τους.

Κατερίνα Συγλέτου ΣΤ1

 

Ημέρα ποίησης κατά του ρατσισμού

 

Ημέρα ποίησης και κατά του ρατσισμού Δευτέρα 21/3/2016

 

 

O ρατσισμός στις μέρες μας είναι πολύ συχνό φαινόμενο στον κόσμο και αυτό πρέπει να αλλάξει άμεσα. Υπάρχουν πολλά είδη ρατσισμού όπως: ο ωμός, ο κοινωνικός, ο φυλετικός και ο οικονομικός τον οποίο και ζούμε καθημερινά.

 

 

Αν είσαι αλλοδαπός και πηγαίνεις να νοικιάσεις ένα σπίτι ο διαχειριστής μπορεί να σε εκμεταλλευτεί οικονομικά. Μάλιστα, πολλοί άνθρωποι βλέπουν στο δρόμο νέναν άσπρο να χτυπάει έναν μαύρο και δεν το καταγγείλουν στην αστυνομία. Ενώ αν ένας μαύρος χτυπήσει έναν άσπρο τότε όλοι θα πάρουν τηλέφωνο την αστυνομία. Αυτο είναι σημάδι ρατσισμού. Επίσης, ένας αλλοδαπός μπορεί να δουλεύει για 12 ώρες την ημέρα και να πληρώνεται με 20ευρώ. Αντίθετα ένας λευκός μπορεί να δουλεύει λιγότερες ώρες την ημέρα και να παίρνει περισσότερα χρήματα. Αυτό είναι οικονομική εκμετάλλευση. Τέλος, πολλοί άνθρωποι όταν βλέπουν έναν έγχρωμο στο δρόμο πανικοβάλλονται, πιστεύοντας πως θα τους κλέψει. Ο πραγματικός όμως κλέφτης μπορεί να είναι ένας λευκός, ο οποίος παρηστάνει τον καλό άνθρωπο.

 

 

Πιστεύω πως οι ρατσιστές αν ήταν στη θέση των ανθρώπων που δέχονται ρατσισμό, θα ένιωθαν πολύ άσχημα και δε θα τους άρεσε αυτό. Όλοι οι άνθρωποι πρέπει να σκεφτούμε ότι: πίνουμε το ίδιο νερό, ερωτευόμαστε, έχουμε τον ίδιο ουρανό, την ίφια θάλασσα και τον ίδιο ήλιο. Άρα δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε, αφού όλοι έχουμε τις ίδιες ανάγκες και μοιραζόμαστε τον ίδιο πλανητη. Τελικά, το πιο σημαντικό είναι να καταλάβουμε πως όλοι είμαστε ίδιοι αλλά και διαφορετικοί.

 

 

Δημήτρης Ράτσικας, ΣΤ1

 

Το αγόρι και ο κόσμος

Μια ιδιαίτερη ταινία παρακολουθήσαμε στο σινεμά Γαλαξία. Πήρε πολλά βραβεία και διακρίσεις. Η ταινία λεγόταν ?Tο αγόρι και ο κόσμος?. Το αγόρι και ο κόσμος είναι μία ταινία χωρίς λόγια. Οι σκηνές της είναι όλες ζωγραφιστές που την κάνουν ακόμα πιο ξεχωριστή. Η ταινία προσπαθεί να μας περάσει μερικά θετικά μηνύματα μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Κατά την γνώμη μου αυτή η ταινία είναι για τους ενήλικους και ώριμους ανθρώπους. Επειδή τα παιδιά είναι δύσκολο να κατανοήσουν όλα αυτά τα σημαντικά μηνύματα. 

Παναγιώτης Βαΐτσης ΣΤ1

Η Επι?σκεψη της Συγγραφε?ως Λου?φα Θεοδω?ρας

im1 im2

 

«Η Επίσκεψη της συγγραφέως Λούφα Θεοδώρας»

 

Τον Φεβρουάριο η κυρία μας ανακοίνωσε ότι θα επισκεπτόταν το σχολείο μας η συγγραφέας Λούφα Θεοδώρα και ήμασταν όλοι πολύ χαρούμενοι γι αυτό .

 

Αφού προετοιμάσαμε το χώρο και στήσαμε τις καρέκλες ώστε όλα να είναι περιποιημένα, την περιμέναμε με ανυπομονησία.

 

Μαζί της περάσαμε υπέροχες και διδακτικές στιγμές , στις οποίες μας μιλούσε για τη ζωή και το επάγγελμά της. Επίσης μας είπε και μας εξήγησε αναλυτικά τους λόγους που ξεκίνησε να γράφει βιβλία. Οι λόγοι αυτοί ήταν, γιατί από μικρή της άρεσε να γράφει και να λέει ιστορίες αλλά και γιατί πίστευε ότι το μάθημα της ιστορίας θα μπορούσε να γίνει πιο διασκεδαστικό, χρησιμοποιώντας στα βιβλία της ακόμα περισσότερα στοιχεία και πράγματα, τα οποία τα παιδιά λατρεύουν. Ακόμα, μας διηγήθηκε τα βιβλία που έχει γράψει και μας εξήγησε τους λόγους που την έμπνευσαν να γράψει κάποια συγκεκριμένα γεγονότα σε αυτά .

 

Κάτι ακόμα πολύ σημαντικό που μας είπε είναι να πιστεύουμε στον εαυτό μας. Η αιτία που μας το ανέφερε αυτό ήταν επειδή και εκείνη, την ημέρα που έγραψε το πρώτο της βιβλίο, πίστευε ότι θα είναι ένα ασήμαντο , όπως τα άλλα μικρά παραμύθια που έγραφε μικρή , και με τη σειρά του και αυτό θα κλεινόταν στο ντουλάπι. Αφού όμως πέρασε καιρός, τουλάχιστον τέσσερα χρόνια, όπως μας ανέφερε, ο άντρας της πήγε το βιβλίο της σε μία από τις πολλές εκδόσεις που υπήρχαν και δεδομένου ότι ήταν ένα από τα καλύτερα βιβλία εκδόθηκε και αφού το διάβασαν το βράβευσαν οι ειδικοί.

 

Ήταν υπέροχες στιγμές για όλους μας, γιατί μέσα από αυτή την γλυκομίλητη κυρία μάθαμε και ανακαλύψαμε τον κόσμο των ιστορικών βιβλίων της.

 

Ιακωβίνα Πατουχέα, ΣΤ 1  

 

Εκδρομή στο Αεροδρόμιο

el vel1    IMG 6515

 

Σήμερα, 2/3/2016, οι μαθητές της ΣΤ? τάξης πήγαμε εκδρομή στο αεροδρόμιο. Είδαμε το Μουσείο του αεροδρομίου και μάθαμε γιατί ονομάστηκε «Ελευθέριος Βενιζέλος». Αφού είδαμε μερικούς ακόμα χώρους, πήγαμε στο Πυροσβεστικό Σώμα του Αεροδρομίου. Περάσαμε υπέροχα και μάθαμε πώς σβήνουν μία δυνατή φωτιά στα αεροσκάφη, με τα οχήματά τους τα λεγόμενα «Jaguar»! Τέλος μας είχανε ετοιμάσει μία έκπληξη η οποία ήταν μια μεγάλη σοκολάτα για τον καθένα δωρεάν! Ήταν από τις καλύτερες εκδρομές και θα ήθελα να ξαναζήσουμε μία παρόμοια εμπειρία.

 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΡΑΤΣΙΚΑ

 


el vel2

 

 

Εκδρομή στο Μουσείο Γαστρονομίας

 

Μια υπέροχη βόλτα στη Βαρβάκειο αγορά και στο Μουσείο Γαστρονομίας ήταν η πρώτη απόδραση της τάξης μας ΣΤ? , από τα μαθήματα !
Πατήσαμε σταφύλια, φτιάξαμε μουστοκούλουρα και ανακατευτήκαμε στο πολυπολιτισμικό κέντρο της Αθήνας!!!

 

Εκδρομή στο Μουσείο της Ακρόπολης

 

ΘΟΔΩΡΗΣ ΓΑΡΥΦΑΛΛΟΣ

 

ΜΑΡΙΑ-ΣΤΕΛΛΑ ΚΟΝΙΣΤΗ

 

ΣΤ?1

 

Στις 4 Νοεμβρίου πήγαμε στο μουσείο της Ακρόπολης . Βρίσκεται κάτω από το βράχο της Ακρόπολης, στον ωραιότερο πεζόδρομο της Αθήνας. Το μουσείο χτίστηκε την τελευταία δεκαετία. Είναι μέσα στα 20 καλύτερα μουσεία στον κόσμο και αντικατέστησε το παλιό, που ήταν πάνω στον βράχο της Ακρόπολης.

 

Το μουσείο είναι μεγάλο και σύγχρονο. Το χαρακτηριστικό του είναι το γυαλί που υπάρχει παντού, για να μπαίνει το φως. Το κτήριο είναι όλο από γυαλί εξωτερικά και εσωτερικά. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του είναι γυαλί, τσιμέντο και σίδερο.

 

Οι χώροι στο εσωτερικό του μουσείου είναι κυρίως μοντέρνας αρχιτεκτονικής.

 

Όταν περπατάς βλέπεις τα πανέμορφα αρχαία ευρήματα που βρίσκονται εκεί πολύ ωραία τοποθετημένα. Τα εκθέματα είναι γλυπτά της κλασικής εποχής όπως ο Κούρος και οι Κόρες. Τα αντικείμενα που συναντήσαμε ήταν σφυριά και διάφορα άλλα εργαλεία που χρησιμοποιούνταν για να φτιαχτούν τα αγάλματα .

 

Αυτό το κτίσμα όπως και τον Παρθενώνα τα επισκέπτονται άνθρωποι από όλο τον κόσμο . Αυτά τα κτίσματα είναι πολύ σημαντικά για την ιστορία των Ελλήνων αλλά και για όλον τον κόσμο.

 

 

 

 

 

 

 

 ΕΛΕΝΑ ΚΩΣΤΑΡΕΛΟΥ

 

 ΣΤ' 1 

 

 

Το Μουσείο της Ακρόπολης είναι ένα αρχαιολογικό μουσείο επικεντρωμένο στα ευρήματα του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης των Αθηνών. Αυτό το μουσείο χτίστηκε για να στεγάσει κάθε αντικείμενο που βρέθηκε στον ιερό βράχο της Ακρόπολης.

 

Βρίσκεται στην περιοχή της Πλάκας, περίπου 300 μέτρα από τον βράχο της Ακρόπολης.

 

Το πρώτο μουσείο χτίστηκε στον ιερό βράχο αλλά, επειδή τα ευρήματα αυξάνονταν συνεχώς έγινε επιτακτική ανάγκη να χτιστεί νέο μουσείο. Άρχισε το 2003 και ολοκληρώθηκε το 2009.

 

Καθώς πλησιάζουμε το μουσείο αντικρίζουμε ένα τεράστιο επιβλητικό κτίριο μοντέρνας αρχιτεκτονικής. Αυτό που σου κάνει εντύπωση είναι ότι το έδαφος είναι διαφανές και έχεις τη δυνατότητα να περιεργαστείς τις αρχαιότητες που βρέθηκαν σε αυτό το σημείο. Κάτι παρόμοιο υπάρχει και στο εσωτερικό του μουσείου. Άλλωστε το μουσείο στηρίζεται σε πολύ ψηλές κολώνες θεμελιωμένες ανάμεσα στις αρχαιότητες για την καλύτερη προστασία του αρχαιολογικού χώρου.

 

Το εσωτερικό του μουσείου περιλαμβάνει 4.000 αντικείμενα σε ένα χώρο 12.000 τετραγωνικών μέτρων. Εκτίθενται γλυπτά, αγγεία, οι περίφημες καρυάτιδες, ειδώλια και πολλά άλλα. Όλα αυτά κατανεμημένα σε επίπεδα. Επίσης, το μουσείο λούζεται από φυσικό φως. Ακόμη περιέχει ένα αμφιθέατρο 200 θέσεων και αίθουσα περιοδικών εκθέσεων.

 

Το μουσείο της Ακρόπολης είναι ένα από τα καλύτερα στον κόσμο και κάθε φορά που το επισκέπτομαι δίνω προσοχή σε κάτι διαφορετικό. Δεν είναι τυχαίο που το επισκέπτονται τόσοι τουρίστες κάθε χρόνο σε όλες τις εποχές. Είμαι περήφανη που είμαι Ελληνίδα και νιώθω θαυμασμό για όλα αυτά τα δημιουργήματα των ανθρώπων. Αισθάνομαι πως είμαι κι εγώ μέρος της ιστορίας και της τέχνης εκείνης της εποχής.

 

 

 

 

Ένα ταξίδι στη σύγχρονη ιταλική μουσική

 

 ert

Την Κυριακή,16 Νοεμβρίου, μερικοί από τους μαθητές της ΣΤ? τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν το ραδιομέγαρο της ΝΕΡΙΤ μαζί με τη δασκάλα της μουσικής κ. Χρυσούλα Καμπουράκη και παρακολούθησαν την Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα. Η συναυλία μεταδόθηκε ζωντανά από το τρίτο πρόγραμμα του ραδιοφώνου και από το κανάλι της ΝΕΡΙΤ. Η συναυλία ήταν αφιερωμένη στη σύγχρονη ιταλική μουσική. Οι μαθητές παρακολούθησαν μελωδίες από τις ταινίες «Themission? και «TheGodfather?, γραμμένα από τους Ιταλούς συνθέτες E. Morricone και NinoRota, αντίστοιχα.

   Κάθε εκπομπή είναι αφιερωμένη σε αντιπροσωπευτικούς συνθέτες μιας χώρας. Πρόκειται για μάθημα «Μουσικής Γεωγραφίας», μια ζωντανή παρουσίαση, με ευρηματικό τρόπο, των σημαντικότερων έργων της συμφωνικής μουσικής και απευθύνεται σε όλους όσους αγαπούν τη μουσική και θέλουν να την ανακαλύψουν. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για μας και ελπίζω να έχουμε την ευκαιρία να ζήσουμε παρόμοιες.

Κώστας Καλπίας ΣΤ1

ΜΟΥΣΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

moystajidi2

 

Την Παρασκευή, 5/12/2014, ταξιδέψαμε με όχημα τη μουσική στην αρχαία και νεώτερη Ελλάδα. Μας επισκέφτηκε ο Λύραυλος, ένα μουσικό σύνολο που έχει ως στόχο να φέρει σε επαφή τους νέους με την αρχαία μας μουσική. Με την ανακατασκευή μουσικών οργάνων αναβιώνουν και διαδίδουν την αρχαία ελληνική μουσική.

   Ακούσαμε ζωντανά τα ωραιότερα μουσικά κομμάτια της αρχαιότητας και μάθαμε την ιστορία της δημιουργίας τους από σπάνια και αυθεντικά, φυσικά υλικά με τρόπο πολύ διασκεδαστικό.

   Ήταν μια υπέροχη και δημιουργική μέρα στο σχολείο μας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ1

 

 

 

moystajidi

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ

Την Πέμπτη, 27/11/2014, παρακολουθήσαμε το πρώτο δίωρο μια γαλλική ταινία, «Τα παιδιά της χορωδίας», του Κριστόφ Μπαρατιέ. Πρόκειται για μια ταινία-φαινόμενο στη Γαλλία, εκπληκτική, που αναφέρεται σε ένα επαρχιακό σωφρονιστικό οικοτροφείο ανηλίκων, στο οποίο βρίσκει δουλειά ως επιτηρητής ένας άνεργος δάσκαλος της μουσικής, ο Ματιέ. Παρά τις αντιρρήσεις του αυταρχικού διευθυντή ο Ματιέ οργανώνει μια χορωδία και μέσα από τη μουσική προσπαθεί να αναμορφώσει τις ψυχές των ατίθασων μαθητών. Μας άρεσε πολύ, γιατί πρόκειται για μια πολύ τρυφερή ταινία, με υπέροχη μουσική, με αγάπη, τρυφερότητα, ενδιαφέρον μέσα σε ένα πολύ σκληρό περιβάλλον. Διαπιστώσαμε πως η τέχνη και η μουσική λειτουργούν ως αντίδοτο στη βαρβαρότητα και την αδιαφορία.

 

 

Οι μαθητές του ΣΤ1

Life is...

Life is a theatrical play, play it

Life is a book , read it

Life is a treasure, find it

Life is a bike, ride it

Life is a picture, paint it

Life a journey, enjoy it (by Philip F-S)

Life is a road, follow it

Life is a book, read it
Life is a pencil, don't break it
Life is a car, don't crash it
Life is a ball, score it (by Christos K.)
Life is a movie,watch it
Life is life, fight for it
Life is a sunrise, admire it
Life is freedom, stand up for it
Life is a trip, travel it (by Chris M.)

When we are alive, we are happy and glad

and when we are alive, we can be unhappy and sad.

When we are alive, we are wealthy and pleased

and when we are alive we can be poor and missed.

Life is a mystery KNOW IT (by Dora P.)

Life is love, enjoy it
Life is happiness, live it
Life is fun, play in the sun
Life is a painting, draw it
Life is love, believe it   (by Anastasia K.)

Life is family, love it
Life is a smile, give it
Life is a song, sing it
Life is a only once ,enjoy it
Life is life, care for it (by Danae K.)

Life is promise, fulfill it.

Life is happiness, love it.

 

Life is a pain, accept it.

 

Life is  silence, enjoy it.

 

Life is a power, fight with it. (by Nektarios K.)

Life is a garden, care for it.
Life is a puzzle, solve it.
Life is a book, read it.
Life is friendship, protect it.
Life is life, fight for it. (by Olga  M.)    

Life is beauty, enjoy it
Life is like a mirror, look at it
Life is a bike, move it
Life is only one, live it
Life is life, fight for it (by Silia)

 

Υλικά ΣΤ? τάξης 2013-14

1 τετράδιο πρόχειρο                                

1 τετράδιο εκθέσεων με περιθώριο

1 τετράδιο ορθογραφίας

1 τετράδιο γλώσσας

1 τετράδιο μαθηματικών  

4 φάκελοι πλαστικοί ή χάρτινοι

2 πλαστικά ντοσιέ με έλασμα

2 ζελατίνες πλαστικές

1 πακέτο λευκά φύλλα Α4 80γρ.

1 τετράδιο πενταγράμμου (όχι τα πολύ αραιά)

Σημείωση?

  • Όλα τα τετράδια να είναι 50φυλλα, μπλε, όχι σπιράλ.
  • Xρησιμοποιούμε τα υλικά που έχουμε από προηγούμενες χρονιές (μολύβια, μπογιές, γεωμετρικά όργανα, υπολογιστή τσέπης κ.τ.λ.)

Για τα Αγγλικά

  • 2 τετράδια 50/φυλλα ( 1 κόκκινο και 1 κίτρινο)                
  • 1 ντοσιέ μαλακό με 20 θήκες αρχειοθέτησης

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!

Ενδοσχολική Βία

Φέτος ασχοληθήκαμε με το φαινόμενο του ενδοσχολικού εκφοβισμού. Στόχος μας ήταν να κατανοήσουμε το φαινόμενο, να μάθουμε να διακρίνουμε πότε μια πράξη είναι πράξη βίας και πότε όχι. Ακόμα να βρούμε τρόπους να αντιμετωπίζουμε τον εκφοβισμό όσο το δυνατό καλύτερα. Κατεβάστε την εργασία.